tisdag 17 januari 2012

Jag siktar mot toppen så långt jag kan nå

Rektorn kom till klassen idag för att informera och hjälpa oss med individuella valen. Finns otroligt många kurser i katalogen som man både borde läsa och vill läsa, men poängen räcker ju tyvärr inte hur långt som helst. Nu, äntligen känns det iallafall som jag har lite bättre koll vart på kartan min vilja ligger. Målet är högt, men eftersom att det är något jag verkligen vill ska jag göra mitt allra bästa för att nå upp dit. Varje dag som går nu betyder något för framtiden, och gymnasiet är något som bara varar i tre år. Resultaten av det jag gör nu är det som kommer forma min framtid och mig. Jag måste ta tag i mig själv nu, för jag vet att jag kommer ångra mig om jag inte gör det.


Jag ska kämpa allt jag kan för att nå upp.

Inga kommentarer: