torsdag 3 maj 2012

Konsten att le i motvind


En dryg månad kvar tills vi i ettan och tvåan får sommarlov och tills treorna tar studenten. På något sätt har lärarna på Blackebergs gymnasium lyckats klämma ihop allt på den resterande tiden av läsåret. Det är inte klokt hur många prov jag har att skriva på såpass kort tid.

Men för att inte ha dubbelmoral till bilden ovanför så får man helt enkelt uppskatta det bra och roliga med att gå i skolan. Jag tror jag är ganska bra på det. Jag har lätt att få panik inför prov, bli nervös inför redovisningar och bli stressad innan inlämningarna lämnats in, men ändå vet jag hur jag ska ta mig igenom allt. Jag prioriterar helt enkelt rätt för mig själv, i nuet, men kanske lite fel för mig själv, i framtiden.

Ingen poäng överhuvud taget med det här inlägget. Men hur som helst, citatet är ett fint sådant och även ett av mina favoriter.

Inga kommentarer: